24/1/13

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ



Την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειάρχη κου Απ. Τζιτζικώστα στο πλευρό της τοπικής συστράτευσης των πολιτών της Πιερίας υπό την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, κα Σοφία Μαυρίδου και των Περιφερειακών Συμβούλων, έχουν οι τοπικοί άρχοντες και θεσμικοί φορείς της Πιερίας, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν για ακόμα μια φορά το τίμημα της απομόνωσης που τους επιβάλλουν οι πολιτικές δεσμεύσεις προς την κατασκευάστρια εταιρεία.

Η κα Σοφία Μαυρίδου τονίζει πως η εφαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής για τα διόδια –που έχει εγκρίνει το υπουργείο Ανάπτυξης λόγω των συμβατοποιημένων υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου απέναντι στην κοινοπραξία εταιρειών που κατασκευάζουν το έργο – απομακρύνει ακόμα περισσότερο τους κατοίκους της Πιερίας, από τα Μητροπολιτικά και άλλα Περιφερειακά Κέντρα του Πολιτισμού, του Αθλητισμού, της Παιδείας αλλά και το δικαίωμα όλων των ανθρώπων να επισκεφτούν την Πιερία, τον Όλυμπο (με τους παραδοσιακούς οικισμούς και τις μοναδικές βουνοκορφές), τα δασοσκεπή Πιέρια (με το χιονοδρομικό κέντρο και τις ξεχωριστές γαστρονομικές διαδρομές), τα 70 χλμ ακτογραμμής, την περιήγηση στα μονοπάτια της ορθόδοξης και αρχαιοελληνικής ιστορίας, αποτελώντας σημαντικό πλήγμα στον τοπικό τουρισμό.

Εν μέσω οικονομικής κρίσης, όπου κάθε ευρώ είναι ευπρόσδεκτο για τις τοπικές επιχειρήσεις, ο τουρισμός της Πιερίας όπου αποτελεί τον μεγαλύτερο πλουτοπαραγωγικό πόρο επιβίωσης του τοπικού κοινωνικοοικονομικού ιστού, δέχεται πολλαπλές υπονομεύσεις δημιουργώντας αρνητικές συνιστώσες ανάπτυξης. Άμεσες είναι και οι επιπτώσεις στην εμπορία των αγροτικών προϊόντων από την εύφορη Πιερική Γη, όταν πριν ακόμα ξεκινήσουν επιβαρύνονται με το «φόρο» των Διοδίων.

Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, επισημαίνει ότι το πρόβλημα δε λύνεται με την παροχή εκπτωτικών πακέτων για τους συχνούς χρήστες του Αυτοκινητοδρόμου, στον οποίο κατά την μετακίνησή μας, θα πρέπει να προσέχουμε τις λακκούβες και τις ατέλειες του οδοστρώματος. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε και το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα του κάθε Έλληνα πολίτη για την ελεύθερη μετακίνησή του. Για ποια, λοιπόν, ελεύθερη μετακίνηση των κατοίκων της Πιερίας αναφερόμαστε, όταν υπάρχει ΔΙΠΛΟ ΦΡΑΓΜΑ αποκλεισμού; Ένα στη βόρεια πλευρά του Νομού με την σκέψη να λειτουργήσουν και οι δύο σταθμοί διοδίων (Μαλγάρων & Αιγινίου) σε μια μεταξύ τους απόσταση περίπου 10 χλμ και στη νότια Πιερία με τα πολλαπλά διόδια από τη Λεπτοκαρυά μέχρι τη Λάρισα σε αντίστοιχη απόσταση μεταξύ τους;

Με την κρίση που βιώνει ο τόπος μας σε μακροοικονομικό αλλά και μικροοικονομικό επίπεδο από τις επιπτώσεις της σφικτής δημοσιονομικής πολιτικής, πρέπει επιπρόσθετα να αποδείξουμε ως Πιεριείς ότι η Ελλάδα ΔΕΝ σταματάει στα Τέμπη και ξαναρχίζει στην Εγνατία Οδό.

Επισημαίνει δε, με νόημα ότι, ανάμεσα σε τρία αδιαφιλονίκητα μητροπολιτικά κέντρα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και την Κοζάνη, η Πιερία υπάρχει και είναι ο ζωντανός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις τρεις Περιφέρειες.
Η αναγκαία – καθώς νομικά διαφαίνεται – εφαρμογή της λειτουργίας των διοδίων θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία και επιβίωση όλων των μονάδων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, αλλά κυρίως του τριτογενούς τομέα όπου μεγάλο ποσοστό του ενεργού πληθυσμού της Πιερίας απασχολείται, παρέχοντας υπηρεσίες στον Τουρισμό.

Ποιο θα είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα, αναφέρει η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, με το οποίο θα προσελκύσουμε τουρίστες την επερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο από τις φίλες χώρες της Βαλκανικής (όπου προτιμούν την οδική μετακίνηση για τις οικογενειακές τους διακοπές) αλλά και από τις περιοχές της Μακεδονίας (ημερήσιες πλέον καλοκαιρινές μετακινήσεις τους) όταν το κόστος των διοδίων θα αποτελεί απαγορευτική αιτία για μια τέτοιου είδους μετακίνηση;

Γιατί είναι προφανές, ότι από όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μόνο οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Πιερίας είναι υποχρεωμένοι να επιβαρύνονται με τον υποχρεωτικό «φόρο» των πολλαπλών διοδίων, για να επισκεφτούν την Πιερία είτε από τη βόρεια είτε από τη νότια οδική πύλη.

Ποια είναι η κοινωνική πολιτική και ευαισθησία των υπευθύνων απέναντι στους κατοίκους της Πιερίας, όταν τους υποχρεώνουν να ζήσουν απομονωμένοι στο κέντρο της Ελλάδας ως κάτοικοι μιας βραχονησίδας άγονης γραμμής;

«Μέσα στην δεινή οικονομική κρίση που ζούμε όλοι μας, προτείνουμε», συνεχίζει η κα Σοφία Μαυρίδου, «να γίνει άμεσα και επιτακτικά αναθεώρηση της οικονομοτεχνικής μελέτης λειτουργίας των διοδίων και να ισοσταθμιστούν οι «απώλειες» της κατασκευάστριας κοινοπραξίας σε σχέση με παροχές – οφέλη προς τη μικρή τοπική κοινωνία της ΠΙΕΡΙΑΣ αποδεικνύοντας το κοινωνικό της πρόσωπο.»

Σε αναμονή των εξελίξεων και των πρωτοβουλιών που θα αναλάβουν οι συναρμόδιοι και εμπλεκόμενοι φορείς για τη μη λειτουργία των Διοδίων του Αιγινίου, όλοι οι αιρετοί της ΠΙΕΡΙΑΣ, οι Βουλευτές, οι Δήμαρχοι και οι Πολιτευτές μαζί με όλους τους πολίτες της Πιερίας, αλλά και τους θεσμικούς αναπτυξιακούς της φορείς, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας και των περιφερειακών της συμβούλων, συστρατεύονται και αντιτάσσονται, στην επιδείνωση των συνιστωσών που επιταχύνουν τον οικονομικό μαρασμό της Πιερίας, που θα δυσχεράνει την αντιμετώπιση της ανάκαμψης, ενώ θα συντελέσει στην περαιτέρω συρρίκνωση της λαβωμένης ανάπτυξης όλης της Πιερίας και ειδικά του τουρισμού της, ο οποίος αποτελεί και τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της περιοχής προς όφελος των άλλων γειτονικών τουριστικών προορισμών.

ΕΠΣ. Πιερίας